Personel
W sklepie z odzieżą używaną podobnie jak w innych sklepach bardzo ważni są sprzedający. To od nich zależy, jaki będzie poziom sprzedaży. Pracownicy powinni szanować klientów oraz okazywać im szczere zainteresowanie. Ważne, aby wybrać osobę, która potrafi doradzić i ma predyspozycje do pracy w handlu. Stosunkowo często zdarza się, że pracownicy dopuszczają się kradzieży, dlatego ważne, aby właściciel miał kontrolę nad personelem. Bardzo często właściciele sklepu z używaną odzieżą sami zajmują się obsługą klientów.
Certyfikaty o dezynfekcji i dezynsekcji
Certyfikaty o dezynfekcji i dezynsekcji są wymagane tylko w przypadku kupowania odzieży niesortowanej. W celu ich uzyskania należy zgłosić się do dostawcy. Powinien on dostarczyć klientowi wszystkie niezbędne dokumenty. Sprowadzanie i sprzedaż odzieży niesortowanej wymaga zezwolenia Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Posiadanie zaświadczenia o przeprowadzonej dezynfekcji i dezynsekcji jest niezbędne w sytuacji kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Kolejny sklep
Często osoby prowadzące sklep z używaną odzieżą decydują się na otwarcie kolejnego second handu. Dzięki temu mogą wymieniać towar pomiędzy swoimi sklepami. To świetny sposób na pozbycie się towaru, który nie został wyprzedany. Takie rozwiązanie może okazać się świetną alternatywą dla wyprzedaży i promocji często organizowanych w sklepach z używaną odzieżą. Na założenie kolejnego second handu często decydują się właściciele, których sklepy dobrze funkcjonują i przynoszą zyski, ponieważ wiąże się to z kolejnymi kosztami.
Prowadzenie sklepu z używaną odzieżą są obecnie trudniejsze niż kilka lat temu. Jest to spowodowane dużą konkurencją na rynku. Utrzymanie i prowadzenie second handu wymaga dużego nakładu pieniędzy i pracy. Coraz popularniejsze są internetowe sklepy z używaną odzieżą. Takie sklepy mają większy zasięg oraz nie wymagają takiego dużego nakładu pieniędzy. Jest to opcja atrakcyjna dla osób młodych, które często korzystają z Internetu. Tworzone są również second handy typu Premium. Różnią się od innych sklepów z używaną odzieżą tym, że oferują markową odzież używaną. Podczas prowadzenia sklepu z używaną odzieżą trzeba stale analizować rynek oraz urozmaicać asortyment. Bardzo duże znaczenia ma również reklama. Te wszystkie czynniki mają wpływ na to, czy nowy second hand okaże się sukcesem i będzie przynosił zyski.