Wyprzedaże i promocje

Większość second handów proponuje swoim klientom atrakcyjne promocje. Warto robić zakupy w sklepach z używaną odzieżą właśnie podczas promocji. Organizowane są wyprzedaże sezonowe, podczas których ceny maleją systematycznie, co kilka dni. Najlepszym rozwiązaniem jest ustalenie konkretnych dni, w których będą obowiązywały promocyjne ceny. W każdym sklepie, co jakiś czas powinny być organizowane akcje promocyjne. To przyciągnie nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że promocje nie mogą obowiązywać zbyt często. Może to doprowadzić do tego, że klienci będą robić zakupy w second hand tylko podczas promocji, a to oznacza duże straty dla właściciela sklepu z używaną odzieżą. Promocje są organizowane również w celu pozbycia się bieżącego asortymentu, tak, aby przygotować miejsce na nowy towar.

Dostawy

Od częstotliwości dostaw towaru zależy wysokość cen. W dniu dostawy ceny są najwyższe. Z każdym kolejnym dniem ceny się zmniejszają. Jest wiele second handów, w których nie ma ustalonych konkretnych cen. Warto przygotować cennik obowiązujący w poszczególne dni. Istnieją również sklepy z używaną odzieżą, w których obowiązują stałe ceny.

Lokalizacja

Bardzo ważną kwestią mającą wpływ na sukces zakładanego sklepu z odzieżą używaną jest jego lokalizacja. Najlepiej wybrać miejsce, które odwiedza wiele osób. Second hand nie musi znajdować się w centrum, ale ważne, aby w jego pobliżu znajdowały się urzędy, sklepy czy główne i często uczęszczane ulice. Trzeba również pamiętać, aby unikać wybierania okolicy w pobliżu, której znajdują się inne sklepy z używaną odzieżą.

Kradzieże

Kradzieże w second handach są problemem dość popularnym. Są różne sposoby przeciwdziałania temu zjawisku. Jednym z nich jest zatrudnienie profesjonalnej firmy ochroniarskiej lub ochroniarza, który będzie obserwował klientów sklepu oraz pilnował czy nikt nie wynosi nielegalnie towaru. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Z tego względu wielu właścicieli decyduje się na zamontowanie w swoim sklepie kamery lub ich atrap. Zamieszczenie informacji, że obiekt jest monitorowany może wpłynąć na zmniejszenie się ilości kradzieży. Należy jednak pamiętać, że w takich sklepach kradzieże zdarzają się bardzo często, dlatego trzeba się liczyć z pewnymi stratami.

Część 5 :

CZYTAJ DALEJ – personel i certyfikaty