Obliczenie kosztów

Przed założeniem second handu należy obliczyć koszty, jakie osoba zakładająca poniesie oraz ustalić czy jest to opłacalny biznes. Decyzja o założeniu sklepu z używaną odzieżą powinna być racjonalna oraz dobrze przemyślana. Należy sprawdzić konkurencje oraz zapotrzebowanie na rynku. Zakładający second hand podczas obliczania kosztów powinien pamiętać o uwzględnieniu comiesięcznych opłat ponoszonych na prowadzenie biznesu. Do takich kosztów zaliczane są opłaty za wynajem lokalu, ZUS, opłaty za media oraz koszty zakupienia kolejnych partii towaru. Właściciel ponosi również koszty reklamy. Szacowane początkowe wydatki zwykle wynoszą około 20 000 tysięcy złotych. Należy pamiętać, że konieczne jest przygotowanie dodatkowych środków na pierwsze miesiące działalności. Początkowo sklep z używaną odzieżą może nie przynosić spodziewanych zysków a zgromadzone pieniądze pomocą utrzymać się na rynku.

Bardzo często trzeba się liczyć z kosztami związanymi z remontem lokalu, w którym będzie mieścił się sklep z używana odzieżą. Ważny jest wystrój nowo otwartego second handu. Warto zainwestować, aby stworzyć wyjątkowy lokal, wyróżniający się na tle innych tego typu sklepów. Dobrym pomysłem może się okazać również włączanie w sklepie muzyki, niewątpliwie stworzy to miłą atmosferę podczas zakupów. Ważne jest również odpowiednie oświetlenie oraz klimatyzacja. Bardzo często klienci second handów skarżą się na nieprzyjemny zapach, należy więc zainwestować w dyfuzory czy saszetki zapachowe. Te wszystkie elementy sprawią, że second hand będzie wydawał się elegantszy. Niezbędnymi elementami każdego sklepu z używaną odzieżą są wieszaki, koszyki, przymierzalnie z lustrami, meble, urządzenia dla pracowników.

Istnieją pewne formy dofinansowania nowych sklepów z używaną odzieżą. Pozwalają one uzyskać część środków na rozpoczęcie działalności. Osoby bezrobotne mogą ubiegać się dotacje z Urzędu Pracy. Warto również uzyskać informacje na temat dostępnych dotacji z Unii Europejskiej.

Reklama

Bardzo ważną kwestią jest skuteczna reklama. Sklep powinien być widoczny z ulicy. Wyraźny, widoczny szyld z pewnością przyciągnie wielu klientów. Należy unikać standardowych sloganów, ponieważ jest to nieprofesjonalne i pospolite. Warto wymyślić jakiś oryginalny tekst, który zachęci potencjalnych klientów do odwiedzenia second handu. Bardzo ważny jest skuteczny marketing. Odpowiednie rozłożenie towaru może wpłynąć na wzrost sprzedaży. Najbardziej eksponowane są najlepsze ubrania. Bardzo ważnym elementem przyciągającym klientów jest warstwa wizualna, efektowna prezentacja towaru na wieszakach i pułkach jest niezwykle istotna.

Skuteczną metodą reklamowania swojego biznesu może okazać się Internet. Można stworzyć stronę internetową, na której zamieszczane będą bieżące informacje, bądź stronę na portalu społecznościowym. Aktywne działanie na takiej stronie pomaga zdobyć wielu klientów. Ważne, aby strona była stale aktualizowana i znajdowały się na niej ciekawe informacje. Taka forma reklamy z pewnością dotrze do szerokiej rzeszy klientów. Organizowanie różnych akcji promocyjnych pozytywnie wpłynie na wizerunek second handu. Wielu zakładających sklep z używaną odzieżą korzysta z najbardziej tradycyjnej formy reklamy, czyli rozdawania ulotek informacyjnych, na których zamieszczone są najistotniejsze informacje o nowo powstałym sklepie takie jak lokalizacja, godziny otwarcia. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ nie wiąże się z dużymi kosztami.

Ustalenie grupy docelowej

Kolejną istotną kwestią jest ustalenie, do jakiej grupy docelowej skierować ofertę sklepu z odzieżą używaną. W second handach można znaleźć: odzież damską, odzież męską oraz odzież dziecięca. Zwykle klientkami sklepów z odzieżą używaną są kobiety. Warto więc skoncentrować się na tej właśnie grupie odbiorców. Bardzo dużą popularnością cieszą się ubrania dla dzieci i niemowląt. Kupno ubrań dla dzieci zawsze wiąże się z dużymi wydatkami, dlatego dużo osób decyduje się na zakupy właśnie w second handach. Trzeba pamiętać o stałym monitorowaniu rynku i ewentualnie zmienić asortyment, jeśli zaistnieje popyt na ubrania dla innej grupy docelowej. Większość sklepów z używaną odzieżą posiada w ofercie ubrania damskie, męskie oraz dziecięce. Mężczyźni nie są zwykle klientami sklepów z używaną odzieżą, ale warto, aby chociaż minimalna część asortymentu była skierowana właśnie do nich. Najważniejsze, aby w ofercie sklepu z używaną odzieżą były unikalne, modne ubrania. Powinny być one również w stosunkowo dobrym stanie. Właściciel second handu musi dbać, aby ubrania nie niszczyły się podczas przechowywania.

Część 3 :

CZYTAJ DALEJ – zakup towaru oraz formy sprzedaży

 

Komentarze

komentarze